آشنایی با سایت منتو فان

نوشته شده توسط:غتفالبی عغالبی | ۴ دیدگاه

 جای سوختگی پوست را چگونه می توان از بین برد؟

منتو فان  جای سوختگی پوست را چگونه می توان از بین برد؟گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی پوست بعد از ترمیم می‌شود.یکی از عوارض شایع سوختگی، تغییر رنگ محل سوختگی است که جای آن تا مدت‌ها باقی می‌ماند اما علت این تغییر رنگ چیست و آیا راه‌حلی برای رفع آن وجود دارد یا نه؟ از نظر علمی، علت تیرگی پوست هنگام سوختگی این است که رنگدانه‌های لایه‌های سطحی پوستی که آسیب‌ دیده، آزاد می‌شوند و به لایه‌های عمقی‌تر نفوذ می‌کنند.

ماکروفاژهای لایه میانی پوست این رنگدانه‌ها را می‌بلعند و در نتیجه پوست آن ناحیه تیره‌تر می‌شود. البته تغییر رنگ پوست بر اثر سوختگی محدود به تیره‌شدن نیست. گاهی در اثر سوختگی، سلول‌های رنگدانه‌ساز از بین می‌روند که این مساله باعث روشن‌تر شدن رنگ آن نواحی بعد از ترمیم می‌شود.

در صورت قابلیت ترمیم پوست، ظرف مدت 6 ماه تا یک سال رنگ پوست به حالت اولیه بازمی‌گردد ولی اگر در این مدت رنگ پوست به حالت اول بازنگشت، احتمال ترمیم آن کم است و برای برطرف کردن آن باید از تکنیک‌های درمانی جدید استفاده کرد.اگر پوست محل آسیب‌دیده تیره‌تر باشد، لیزردرمانی برای برطرف کردن تیرگی موثر است. در این روش که چندمرحله دارد، طول موج‌های خاص لیزر باعث انهدام ماکروفاژهای ناحیه و پراکندگی تدریجی رنگدانه‌ها می‌شود.

جای سوختگی قابل درمان است
لکه‌های روشن‌تر پوست را نیز می‌توان با استفاده از تاتوهای کمرنگ تا حد قابل‌قبولی برگرداند. البته تکنیک‌های دیگری هم برای این کار وجود دارد که بسیار زمان‌بر است. مثلا پزشک متخصص می‌تواند در چند مرحله، قطعه‌های بسیار کوچکی از نواحی دیگر پوست بر‌دارد و آن را جایگزین نقاط آسیب‌دیده کند. البته از این روش بیشتر در درمان بیماری‌هایی مانند لک و پیس یا برص (ویتیلیگو) استفاده می‌شود.

 فواید و ضررهای آلوئه‌ورا برای پوست!!

فواید و مضرات آلوئه‌ورا برای پوستامروزه در بسیاری از داروخانه‌ها برگ‌های گیاه آلوئه‌ ورا (Aleo Vera) را می‌بینیم که تبلیغات زیادی برای استفاده از آن می‌شود؛ مثلا می‌گویند که این گیاه ضد جوش و ضد آکنه است؛ برطرف‌کننده چین و چروک پوست ، شاداب‌کننده، برطرف‌کننده لک و کک و مک ، شفاف‌کننده، جوان‌کننده و آب‌رسان قوی پوست است و از بروز تورم و خارش پوستی جلوگیری می‌کند و در بسیاری از سوختگی‌ها کاربرد دارد .

اما اگرچه گیاه آلوئه‌ورا یا همان شاخ‌بزی حاوی مشتقات هیدروکسی آنتراسن و ویتامین های A ، B و C است و از جمله خواص دیگر این گیاه، ضد ورم بودن، ضد میکروب بودن، التیام‌‌بخش بودن و ضد آفتاب و ضد سوختگی بودن آن است،

اما استفاده از گیاهانی از این دست و استفاده از ساقه و شیره آنها به صورت کِرِم ممکن است با عوارض ناخواسته‌ای مانند تحریکات پوستی و حساسیت‌های پوستی و تیره شدن پوست همراه باشد.

شیره گیاه آلوئه ورا
بعضی‌ها این گیاه را تهیه کرده و در منزل، شیره‌اش را روی پوست خود می مالند، در حالی که در شرایط آزمایشگاهی فقط مواد مفید این گیاه استخراج می‌شود و پس از بررسی‌هایی که از سوی متخصصان به عمل می‌آید، به مواد آرایشی و بهداشتی اضافه می‌شود و پس از این که از سوی وزارت بهداشت به تایید رسید، به بازار عرضه می‌شود.

فواید و مضرات آلوئه‌ورا برای پوستبنابراین استفاده از خود گیاه به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.یک گیاه می‌تواند ترکیبات متعددی داشته باشد که ممکن است تعدادی از آن ها برای پوست مفید باشد و بقیه به پوست آسیب برسانند. بنابراین همه، مخصوصا خانم‌ها، باید از خرید گیاهانی که به این صورت فروخته ‌می‌شوند، خودداری کنند.

در سال‌های اخیر ژل آلوئه‌ورا به طور وسیع در ساخت محصولات آرایشی و بهداشتی مورد استفاده قرار گرفته و محصولات مختلف این گیاه به شکل قرص، کپسول، صابون، شامپو، کِرِم، پماد، ژل، نوشابه‌های خوراکی و کمپوت استفاده می شوند.

از آلوئه ورا در کرم های مرطوب کننده پوست و کرم های التیام دهنده پوستی و بسیاری از کرم های موضعی استفاده می‌شود.آلوئه ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی، در درمان بسیاری از زخم ها، جراحت ها، سوختگی ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی ، آفتاب سوختگی و آکنه موثر است. بنابراین استفاده از این گیاه نه تنها در کرم های موضعی، بلکه در کنترل بسیاری از بیماری ها و اختلالات پوستی سودمند می‌باشد.

 

مزایایی که سبب می‌شود آلوئه ورا برای پوست استفاده گردد عبارتند از:
1- در درمان ترک های پوستی و خشکی پوست موثر می‌باشد ، به خصوص اگزمای دور چشم یا پوست های بسیار حساس.

2- روغن یا کرم آلوئه ورا برای پوست های خشک مناسب بوده و سبب نرم و براق شدن پوست می‌گردد.

3- با رساندن اکسیژن بیشتر به سلول های پوست، سبب ترمیم بافت پوست می‌گردد.

4- دارای خواص ضد سوختگی است. لذا می‌توان از آن در کرم های ضد آفتاب استفاده کرد.

5- سلول های پوستی مرده را از بین می‌برد و سلول های جوان را جایگزین می کند. بنابراین پوست را تازه و درخشان می‌سازد.

6- مانع از پیری پوست و چروک آن می‌گردد.

7- شدت رنگدانه های پوستی راکاهش می دهد، بنابراین سبب کم رنگ شدن لکه های پوستی می‌شود و می‌تواند لکه‌های سر سیاه را نیز از بین ببرد.

8- آلوئه ورا سبب افزایش قدرت جذب رطوبت پوست می شود و پوست را انعطاف پذیر می سازد. بنابراین بهترین مرطوب کننده برای پوست می‌باشد.

9- در پیشگیری از بیماری های پوستی موثر می‌باشد.

10- به علت داشتن کلاژن و ویتامین  E ، قدرت کشسانی و نرمی ‌پوست را افزایش می دهد و سبب باقی ماندن رطوبت در پوست می‌گردد.

11- pH  آن نزدیک به pH پوست است.

12- در درمان ترک بین انگشتان پا که یک بیماری قارچی است موثر است .

13- لوسیون آلوئه ورا به عنوان پاک کننده برای پوست کاربرد دارد.

14- تاثیر خنک کنندگی بر روی پوست دارد.

مضرات احتمالی آلوئه ورا
1- ژل آلوئه ورا برای استعمال خارجی، ماده بی خطری است، اما در موارد نادری ممکن است سبب واکنش های آلرژیک (حساسیتی) گردد.                                                            

2- ژل آلوئه ورا در درمان زخم های عمیق موثر نیست و شیره آن می‌تواند سبب گرفتگی یا اسهال روده ای شدید گردد.

3- زنان شیرده یا باردار نباید از این ماده استفاده کنند، زیرا ممکن است سبب انقباض های رحمی شده و سقط جنین را تحریک کند.

4- این ماده ممکن است سبب تشدید اولسرها، بواسیر، التهاب دیورتیکول، کولیت یا سندرم روده تحریک پذیر (IBS) گردد.

5- مصرف طولانی مدت این ماده سبب وابستگی به آن می‌شود یا تعادل الکترولیتی را مختل می‌سازد . کودکان زیر 12 سال نبایستی از این گیاه مصرف کنند.

6- مصرف طولانی و مزمن شیره آلوئه می‌تواند سبب کمبود پتاسیم گردد.

  • BHW

    BHW

    • ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۲۰:۴۲:۴۰

    Hmm it looks like your site ate my first comment (it was extremely
    long) so I guess I'll just sum it up what I had written and say,
    I'm thoroughly enjoying your blog. I as well am an aspiring blog blogger but I'm still new to everything.
    Do you have any tips and hints for rookie blog writers?

    I'd really appreciate it.

  • BHW

    BHW

    • ۱۳۹۶/۰۲/۰۱ - ۲۱:۰۰:۵۶

    Howdy! I'm at work surfing around your blog from my new iphone 4!
    Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts!
    Keep up the great work!

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۲:۵۶:۱۵

    Thank you for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and
    I will be waiting for your next post thank you once
    again.

  • manicure

    manicure

    • ۱۳۹۶/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۹:۳۸

    Thanks for sharing your thoughts. I really appreciate your efforts and I am waiting for your next post thanks
    once again.

وبلاگی که مشاهده میکنید مرکز مقالات تخصصی در مورد مراسم ازدواج,طراحی دکور و مهاجرت میباشد.در زمینه مهاجرت,مطالبی در مورد مهاجرت و اقامت در برخی کشورها و شزایط آن قرار داده میشود و در ارتباط با مراسم ازدواج نیز مطالبی در مورد تشریفات مجالس ارائه میشود.در زمینه دکور نیز مطالبی در مورد کابینت فلزی , طراحی دکوراسیون آشپزخانه, منتشر میشود.